اسباب بازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , اسباب بازی , بازار اسباب بازی

به بازار اسباب بازی خوش آمدید

 

 

 

 

 

 

چگونه عروسک ها و اسباب بازی های زیبای کیتی به شهرت و موفقیت دست یافتند ؟

 

 

 

 

 

اسباببازی فروشی , عروسک , اسباب بازی و عروسک کیتی 2

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه , هدیه تولد کودک ,اسباب بازی و عروسک کیتی 1طراحی و ساخت اسباب بازی علاوه بر دانش تخصصی به ذهنی خلاق و دستانی هنرمند نیاز دارد. در این بین هر چه طرح های ابتدایی از پشتوانه های فرهنگی و شخصیت پردازی قویتری برخوردار باشد، موفقیت های بیشتری خواهند داشت. کشور ژاپن یکی از کشورهایی است که توانسته است با در پیش گرفتن استراتژی های روشن، نتایج شگفت انگیزی را کسب کند. یکی از این شرکت های پیشتاز ژاپنی در امر طراحی شخصیت، شرکت سانیرو است که با ارائه شخصیت های مختلفی چون ملودی ، کرپی و کیتی دستاوردهای درخشانی داشته باشد که در ادامه به معرفی یکی از طرح های آن خواهیم پرداخت.
" هلو کیتی" یکی از شخصیت های جهانی این شرکت است که توسط "یاکو شییزو " طراحی شد.

او با الهام گرفتن از اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه , هدیه کودک , هدیه تولد کودک طرح گربه بابتیل ژاپنی و تاثیر پذیری از فرهنگ کاوایی(1)، شخصیت "کیتی " را طوری طراحی کرد که تنها دو سال بعد از فروش اولین محصول آن در ژاپن، آوازه محبوبیتش به بازارهای آمریکا رسید. اگرچه بازاریابی این برند ژاپنی در اروپا  با مشکلات فراوانی مواجه بود، اما ساخت مجموعه های تلویزیونی کیتی،  قفل این بازارها  را نیز شکست و این برند دوست داشتنی مانند ویروسی در تمام  کشورهای این حوزه منتشر شد. در بین جوامع آسیایی سنگاپور و فیلیپین از اولین کشورهای آسیایی بودند که درهای خود را به روی این شخصیت گشودند و نقش مهمی را در گسترش این برند ایفا کردند.
با وجودی که سانیرو از ابتدای تاسیس خود در سال 1976 تا کنون بیش از 450 شخصیت طراحی کرده است، هنوز هم کیتی با 40 سال سابقه، در صدر فروش سانیرو قرار گرفته و در شرایط رکود اقتصادی درآمد نیم میلیاردی شرکت را تضمین کرده است. ضریب نفوذ کیتی در بازارهای مختلف به گونه ای گسترش یافته است که تقریبا همه کسب و کارها از صنعت پوشاک گرفته تا کیف و کفش و لوازم التحریر و . . . را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

اسباب بازی فروشی , اسباب بازی , عروسک , عروسک فروشی , ,هدیه تولد کودک , عروسک ها و اسباب بازی های کیتی

 

بنابراین عجیب نیست که صنعت اسباب بازی جهان نیز با ظرفیت بالای خود از این شخصیت  جذاب و دوست داشتنی درآمدزایی قابل توجهی را کسب کند. به طوری که بخشی از فروش آن لاین سانیرو به فروش اسباب بازی های کیتی اختصاص یافته و شرکت های متعددی نیز با دریافت مجوز استفاده از این برند، اسباب بازی های متنوعی را تولید و روانه بازار کرده اند. برای مثال در یک دهه گذشته افزایش تقاضا برای تولید کیتی در اروپا باعث شد صدور مجوز تولید این عروسک ها به شرکت های اروپایی واگذار شود. تا قبل از آن تنها مجوز استفاده از آیکون کیتی به شرکت های مختلف واگذار شده بود که درآمد هنگفتی را برای سانیرو به ارمغان آورد.
اما چرا طراحی کیتی با اقبال جهانی مواجه شد ؟

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد , عروسک , عروسک فروشی , اسباب بازی عروسکی زیبای کیتی

 

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی و احساس امن کودکانه

 

گستره بازار هدف:

آیا مصرف کنندگان نهایی کیتی کودکان هستند یا اینکه این محصولات توانسته اند توجه جدی بزرگسالان را نیز به خود جذب کنند؟

كيتي در ابتدا براي دختران كوچك طراحي شد ولي به تدريج جمعيت هدف اين محصول به افراد بالغ گسترش داده شد و در محصولات مرتبط با مد نيز بين زنان جوان جايگاه ويژه اي براي خود باز كرد. به گفته یکی از محققان سانیرو، برخی از بزرگسالانی که  از جریان تند یک زندگی حرفه ای خسته شده اند، با استفاده از محصولاتی با چهره کیتی به نوعی با دنیای امن و کودکانه خود ارتباط برقرار می کنند.

 

شخصیت پردازی قوی:

توماتسو یکی از صاحب نظران شخصیت پردازی می گوید:

برای شخصیت دادن به هر عروسک و چهره ای باید یک سری اطلاعات شخصی ایجاد کرد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. اما این اطلاعات تنها باید به قدری باشد که کنجکاوی مخاطب را سیراب کند و تخیل او را پرورش دهد. شخصیت پردازی اعمال شده برای کیتی این ویژگی ها را دارد.

 

در کنار هم قرار دادن صفات:

تاکارومورینگو کارشناس فرهنگ عامه می گوید:

صورت گرد بزرگ، اندام کوتاه و بدن گوشتالو به کیتی شخصیت قوی تر داده است در حالی که این فاکتورها به تنهایی تقریبا در هیچ فرهنگی محبوبیت ندارد.

 

افزودن یک واژه به یک اسم:

از آنجا كه موسسان شركت سانيرو براي گسترش ارتباطات اجتماعي اهميت زيادي قائل بودند، واژه سلام را به شخصيت كيتي اضافه كردند تا سمبلي براي آغاز رابطه هاي دوستانه باشد و کیتی با نام هلو کیتی شهرت یافت.

 

 نداشتن یک عضو:

اگرچه كيتي دهان ندارد اما با احساسات عميق قلبی خود روي مخاطبانش تاثير مي گذارد. بنابراین برای ایجاد ارتباط با دیگران به زبان خاصی هم متکی نیست و همه می توانند با او به راحتی ارتباط برقرار کنند.

 

داشتن تمایلات انسان دوستانه:

دادن آرزو به کیتی او را به شخصیت منحصر به فردی تبدیل کرده است. آرزوي كيتي دوستی مردم درسراسر جهان است.  به همین دلیل او در سال 1983 در ایالات متحده به عنوان سفیر فرهنگی کودکان یونیسف برگزیده شد.

10 سال بعد ژاپن هم او را به عنوان تاثیرگذارترین سفیر فرهنگی کشورش معرفی کرد.

 

مشتری مداری:

با وجودی که هلو کیتی یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیاست طراح آن تغییرات کوچکی را به مرور زمان و بنا به نظر و تمایل مصرف کنندگان در آن ایجاد کرده است. برای مثال کیتی با لباس های مختلفی مثل مبارزان نینجا هم به تصویر کشیده شده است.

 

اسباب بازی فروشی , عروسک , اسباب بازی , عروسک فروشی , هدیه , هدیه  تولد کودک ,

 

بررسی مکرر بازار هدف:

هلو کیتی در ابتدای تولید خود روی کیف پول های کوچک و لوازم مدرسه دختران جوان نقش بست که قدرت خرید خوبی داشتند، اما رفته رفته  از طبقه کالاهای گران قیمت خارج شد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. با این حال گروه تحقیقاتی سانیرو معتقد است دموگرافیک سن طرفداران کیتی در طول سال ها تغییر کرده است.

مدیر روابط عمومی سانیرو می گوید طرفداران اصلی کیتی در دهه 70 عمدتا کودکان دبستانی و دختران نوجوان بودند.در اواخر دهه 80، کیتی در حالی که هنوز هم دختر نوجوان و جوان به خرید اجناسی با آرم کیتی وفادار بودند، در مهد کودک ها مورد استقبال قرار گرفت.

در اواسط دهه 90 استراتژی های بازاریابی سانیرو به طور محسوسی تغییر کرد و بزرگسالان به عنوان مخاطبان اصلی بازارهای هدف انتخاب شدند. به همین منظور سانیرو روی کیف تلفن همراه، جا کلیدی ، تی شرت و . . . از طرح های کیتی استفاده کرد. به کارگیری این استراتژی هدفمند بازاریابی ، باعث جذب مخاطبان جهانی برای کیتی شد به طوری که در سال 2000، کیتی در کشورهای اروپای شمالی، آمریکا و آسیا به عنوان یک شخصیت دوست داشتنی به شهرت رسید. به طوری که سهم فروش محصولات سانیرو یا مجوزهای استفاده ازکیتی در اروپا و آمریکا مشابه سهم فروش آسیایی آن بوده است.

 

توجه به ارزش های فرهنگی:

از آنجا که یکی از ارزش های ژاپنی ها هدیه دادن به یکدیگر است ، سانیرو شعار " هدیه کوچک، لبخند بزرگ" را

ترویج کرد. بنابراین ارائه کالاهای ارزان و کوچک کیتی پاسخگوی مناسبی به این نیاز بود. هوشمندی مدیران سانیرو در شناسایی نیاز بازار و انتخاب این شعار باعث تولید محصولات ارزان قیمتی با برند کیتی شد که با استقبال بی نظیر مردم ژاپن مواجه شد. این موفقیت داخلی پشتوانه قدرتمندی برای بازارهای خارجی این برند شد.

خلق رقبای داخلی:

سانیرو برای تقویت شخصیت های قدیمی از تاکتیک خلق شخصیت های جدید استفاده می کند. در این روش هم بر میزان وفاداری هواداران سابق افزایش می یابد و هم نسل جدید در مقابل انتخاب های متعدد قرار می گیرندو اسباب بازی فروشی , عروسک , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک ,  اسباب بازی های رقیب کیتیسبد محصولات متنوع تری به مشتری عرضه می شود.

رقبای جدید کیتی یک خرس و خرگوش به نام های Brown و Cony، هستند که در اپلیکشن پیغام‌رسان ژاپنی LINE طرفداران زیادی بدست آورده اند. با این وجود، طراح اصلی کیتی معتقد است: از بین کاراکترهای کارتونی که هرروز ساخته می‌شوند تنها کیتی می‌تواند در دراز مدت با دنیای دیجیتال جدید کنار بیاید و خود را وفق دهد.

فعالیت هواداران:

هواداران یک محصول تاثیر زیادی درمعرفی آن دارند. از آنجا که کیتی هم در بین اقشار مختلف مردم و رده های مختلف سنی طرفداران خاص خود را دارد. همین فعالیت ها گاه به تیتر اخبار سایت های خبری تبدیل می شود و موج مثبتی از تبلیغات را ایجاد می کند.

برای مثال ماریا فلیچمن وبلاگی به نام hellokittyjunkie.com راه انداخته که توسط طرفداران کیتی  در ایالات متحده، فیلیپین، سنگاپور، کانادا و انگلستان دنبال می شود. وی می گوید:

طرفداران کیتی با شناخت این چهره، با فرهنگ ژاپنی آشنا می شوند.
از طرفی  یک کلکسیون دار جوان با جمع آوری۴۵۱۹ مورد از وسایل مختلف طرح کیتی، رکورد جدیدی در گینس ثبت کرد. خانه این دختر ژاپنی که "کاندو آساکو" نام دارد، مملو از عروسکها و طرحهای این شخصیت است.

 

استفاده از نتایج یک نظرسنجی:

سانیرو در سال 1969 برای آگاهی از نظرات عامه مردم ژاپن پیرامون شخصیت های دوست داشتنی آنها، یک نظر سنجی ترتیب داد و ار نتایج به دست آمده از آن در ارائه شخصت های کورو چان و کیتی استفاده کرد. اگرچه حقوق استفاده از کورو چان به شخصی به نام شولتز واگذار شد اما کیتی مانند یک سوپر استار در انحصار سانیرو باقی مانده است.

 

ارزش آفرینی کیتی در سایر کسب و کارها 

  • از سال 2009، بانک مرکزی امریکا شروع به ارائه مستر كارت هاي كيتي نمود كه صاحبان آن مي توانستند به عنوان يك كارت اعتباري از آن استفاده نمايند.
  • در بهار سال 2005 سانيرو با همكاري شركت سيمونز جواهرات كيتي را روانه بازار كردند. اين جواهرات كه شامل انگشتر، گردنبند و دستبد بود به وسیله الماس، سنگ های قیمتی ، سنگ نیمه قیمتی ، طلا ، نقره استرلینگ ، اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , عروسک , اسباببازی , هدیه تولد کودک , جواهرات اسباب بازی های عروسکی کیتیمینا و سرامیک ساخته شد. این جواهرات بین 300 تا 5000 دلار به فروش می رود. سه سال بعد از این همکاری این دو شرکت طرح یک ساعت زیبا را برای دختران جوان روانه بازار کردند . قیمت هر یک از این ساعت ها که با نشان کیتی ساخته شده بود، 50 دلار برآورد شد.
  • خط هوایی ایوا در تایوان نیز دو عدد از ایرباس های بزرگ خود را به یک خط هوایی جدید به نام هلو کیتی تبدیل کرده است. از بلیط گرفته تا ، پشت سری های صندلی و رنگ آمیزی هواپیما با این اسطوره عروسکی پیوند خورده است. 

  • اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی کیتی و برند هوایی

     

     

     

     

     

     

    (1)کاوائی(KAWAII): زیبایی و دلفریبی یک جنبه شاخص فرهنگ ژاپنی است. آنها بطور وافری علاقه دارند تا همه چیز را به فرم "با مزه و دلفریب"(CUTE) نمایش داده و به تصویر بکشند. یعنی با خصایص یک نوزاد کوچک و معصوم (بدن کوچک، سر بزرگ، چشمان بزرگ، بینی کوچک، گونه های برجسته)

     

     

    مطالب مرتبط :

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    اسباب بازی -عروسک -کودک

    روش خلاقانه طراحی عروسک و اسباب بازی های کیتی

     

    اسباب بازی -عروسک -کودک

    داستان موفقیت یک اسباب بازی ؛ رازهای درآمدزایی پونی

     

    اسباب بازی -عروسک -کودک

    تحقق رویاهای یک کارآفرین در صنعت اسباب بازی

     

     

     

     

     

     

     

     

    منبع :www.toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )

     

     

     

    نظر شما درباره این مطلب:

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

     

     

     

     

     

     

    صفحه اصلی / نمایشگاه اسباب بازی های ایرانی / فعالان بازار / فروشگاه اسباب بازی/ سفارش آگهی / تماس با ما

     

     

     

     

     

    فعالان ثبت شده : 213 مورد

     

    مشخصات خود را اینجا ثبت کنید

     

    اسباب بازی فروشی , اسباب بازی های ایرانی , تولید اسباب بازی , عروسک , تبلیغات اسباببازی , تولید کنندگان ایرانی اسباببازی

    اسباب بازی فروشی , عروسک , دانلود رایگان فایل های مفید برای کودکان , هدیه جشن تولد کودک , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , فروش اسباب  بازی , اسباب بازی - دانلود رایگان برای کودکان

    اسباببازی فروشی , تبلیغ در بازار اسباب  بازی , معرفی اسباب  بازی های ایرانی , معرفی فعالان بازار اسباب  بازی , فروشگاه اسباب  بازی , نمایشگاه اسباب بازی , آگهی های اسباببازی , در بازار اسباب بازی دیده می شوید

    اسباببازی فروشی , فروشگاه اسباب بازی , اسباب  بازی استاندارد , ,ایمنی اسباب بازی , اسباب بازی - استانداردهای ملی اسباب  بازی در ایران

    اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , فروشگاه اسباب بازی , فروش اسباب بازی , اسباب بازی و حل جدول سودوکو

     

    >

     

    اسباب بازی ,اسباب بازی فروشی , سایت بازار اسباب بازی , هر فروشنده اسباب بازی باید بداند , نکانتی در مورد فروشندگی اسباب بازی , فروش اسباب بازی , فروشندگان اسباب بازی

    اسباب بازی , عروسک , تولید اسباب بازی , اسباببازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی ایرانی , اسباب بازی خارجی

    اسباب بازی , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , کارگاه تولید عروسک

    اسباب بازی فروشی , اسباب  بازی , هدیه تولد کودک ,

    اسباب  بازی , تولید صنعتی اسباب  بازی , اسباب بازی های پلاستیکی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک

    اسباب بازی فروشی , هدیه , کودک , عروسک فروشی , دانلود رایگان کتاب ساخت ماشین های اسباب بازی چوبی

    اسباب  بازی فروشی , هدیه , عروسک , اسباب بازی و نکات فروشندگی 1

    اسباببازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب  بازی ,  اسباب بازی- محل تبلیغ شما

    اسباب  بازی فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی و تبلیغ هدفمند